Képregényes rendelések és előfizetések kezelése

!!! AZ ELŐFIZETÉSEK FRISSÍTHETŐEK !!!

Ismertető

Ebben a leírásban igyekszünk érthetően elmagyarázni és bemutatni az új rendszer működését.

Az új webshop indulásával új funkciókat is kapott a rendelések kezelése rész. Ennek az a lényege, hogy aki sorozatra előfizet, annak ne kelljen hónapról hónapra újra kikeresni a sorozatai következő számait, főleg úgy,  hogy néha nem mindig van folytatás, hanem vannak hónapok amikor kimaradnak új részek és 1 vagy 2 hónap múlva folytatódik és ez megnehezíti az átláthatóságot. Továbbá olyan is van, hogy egy hónapban több rész is megjelenik, lásd a BATMAN sorozatot, ahol nem ritka a havi 3 szám.

Két rendelés típust különböztetünk meg:

  • rendelés, ami nem tartalmaz előfizetést: csak füzetet vagy kötet tartalmaz, ami egyszeri vásárlásnak minősül
  • rendelés, ami csak előfizetést tartalmaz vagy van benne előfizetés, de más tétel is: előfizetés az, amikor sorozatra fizetsz elő kedvezményesen

Pár FONTOS dolog már az elején:

    • NAGYON FONTOS: ha több előfizetésed is van sorozatokra, akkor a sorozatokat egyesével módosítsd és vidd végig a “vásárlást”, vagyis válaszd a pénztárnál a “Pull List” szállítási opciót és a fizetésnél, pedig a “közvetlen banki átutalást” mint fizetés, SEMMIKÉPP SEM az azonnali online fizetést.
    • jelenleg az előfizetéseket minden hónap 15.-ig kell frissíteni, mert 15.-e után automatikusan létrejön az új rendelés az aktuális sorozataid alapján, ami után majd fizetned kell. A számlát a szokásos 5 napos határidővel tudod megfizetni, akár a webshopon keresztül online fizetéssel vagy banki átutalással a számlán szereplő adatok alapján.
    • ha nem frissíted be a sorozatodat a következő képregényre vagy füzetre, akkor a sorozat következő képregénye nem jelenik meg az előfizetésedben, így az automatikusan létrejövő rendelésben a régi fog szerepelni! Tehát ha az előző hónapban a Flash #777-től fizettél elő, akkor most az aktuális hónapban a Flash #778 szám akkor jelenik meg, ha Te végig viszed a módosítást. Ezt a pár percet havonta remélem meg tudod oldani. 🙂
    • a rendelés ami tartalmaz előfizetést, egyszer maga az előfizetés kap egy rendelésszámot (pl.: #1234) ami a sorozathoz tartozó füzetet tartalmazza, de a hozzá tartozó előfizetés is kap egy azonosítószámot (szándékosan nem rendelésszámot írtunk) pl.: #1300. Az elektronikus számla a rendelésszám (pl.: #1234) alapján lesz kiküldve e-mailben, ami tartalmazza a rendelésszámot, de az előfizetés azonosítószámát (pl.: #1300) nem. A rendelésszámot az elektronikus számla közlemény mezőjében találod
    • továbbá minden a előfizetett sorozatokhoz tartozó módosítás kap egy azonosítószámot, amiről e-mailben kapni is fogsz egy értesítőt, ezek majd a profilodban is látszódnak.

Megjegyzés:

időközben pár felirat frissült, igyekeztünk az érthetőségét egyértelműsíteni, ezért ne lepődj meg, ha a lenti képeken és a jelenlegi felületen nem ugyanazt a feliratokat fogod látni.

Rendelés vs. Előfizetés

A következő részben képek formájában is bemutatjuk, hogy mi hol van és hogyan találod meg a kapcsolatot a rendelésszám és az előfizetések azonosítószáma között.

A rendelések a profilon belül találhatóak meg:

  1. Kattints a bejelentkezéshez a profil ikonra
  2. Adataiddal jelentkezz be
  3. Megjelenik a profilban egy menüsor
  4. A rendelések megtekintéséhez kattints a “Rendelések” menüpontra
  5. Itt láthatod a rendeléseid

Itt egyébként láthatod a rendelések aktuális státuszát is, érdemes időközönként visszanézni, de az e-email értesítők is kimennek.

A rendelés tartalmát megtekintheted a “Megtekintés” gombra kattintva a rendelés mellett, utána ez a kép fogad:

A fenti képen egy olyan rendelést látsz, ami nem tartalmaz előfizetést, ez egy kötet (TP) és egyszeri vásárlás.

A következő képen egy olyan rendelés van, ami tartalmaz előfizetést:

  1. Rendelés adatai: rendelésszám, mikor rendelted és a rendelés státusza. A státusz annak megfelelően változik, hogy éppen hol tart a feldolgozás.
  2. A rendelés tételei
  3. “Kapcsolódó rendelések” alatt: ebben találhatóak az előfizetéseid a sorozatra/sorozatokra.

Ahhoz, hogy megnézd mit tartalmaz a 3. pontban szereplő azonosítószám, kattints a “Részletek” gombra.

A következő képen azt láthatod, hogy az azonosítószámhoz (itt: #104412) milyen előfizetések tartoznak:

  1. Az előfizetések alapadatai
  2. Az előfizetett sorozatok és a hozzá tartozó legutoljára rendelt füzet
  3. Az előfizetések melyik rendelésszámon szerepelnek vagy a módosítások azonosítószáma
  4. Az adott sorozat lemondása

Kiegészítés a 3. ponthoz: ahogy időben haladunk előre és ha már több hónapja van előfizetésed ez a lista folyamatosan bővülni fog további rendelésszámokkal és azonosítószámokkal, mert itt az előfizetéshez tartozó minden módosítás egy új számot kap. Az előfizetéshez tartozó módosítások azonosítószáma csak itt lesz látható, ezek nem jelennek meg a “Rendelések” alatt, elvégre ez még nem egy rendelés, csak módosítás.

A lenti képen egy “Függőben” lévő (legfelső sor) előfizetés látható két sorozattal, mert a hozzá tartozó megrendelés még nem lett kifizetve, ilyenkor módosítani sem lehet.

A következő képen már egy “Aktív ” előfizetés látható miután a hozzá tartozó rendelés kifizetésre került:

  1. Az adott azonosítószám alatt futó rendelés státusza
  2. Az összes előfizetés együttes lemondása
  3. Sorozathoz tartozó következő füzetre aktualizálás ha már feltöltésre kerültek a webshopba.

FONTOS:

az előfizetésekhez tartozó rendelés kifizetése után a státusz újra “Aktív” lesz, ami azt jelenti, hogy a rendszer engedi az előfizetés módosítását, de a kifizetett számlán már szerepel melyik borítóval kéred az adott sorozatot, ezért a számla kifizetése után már nem fogom tudni módosítani a borítót, mert nekünk is összesítve le  kell adnunk a rendeléseket, továbbá a számlák módosítását is magával vonza, ami plusz és felesleges adminisztráció.

Kérésünk, ha már kifizetted a számlát a sorozathoz vagy az előfizetéshez, ne módosítsd a sorozatot, mert úgy sem tudjuk figyelembe venni!

A terv az, hogy amikor az új hónap füzetei feltöltésre kerülnek a webshopba, akkor egy értesítő e-mailt küldünk, így tudni fogod, hogy mikortól tudod módosítani az előfizetésedet.

Előfizetés vagy sorozat módosítása

Új hónap új füzetre való módosítása:

  1. az előfizetés módosítása előtti állapot (bal oldali kép, itt “Flash #777”), majd a fenti képen is látható 3-as gombra kattintva (“Borító módosítása”) eljutsz az új képregény oldalára
  2. a sorozathoz tartozó képregény oldalán már az új füzet (itt: Flash #778) jelenik meg
  3. kiválasztod melyik borítóval kéred
  4. majd az “Előfizetés módosítása” gombra kattintasz
  5. ez a módosítás létrehoz egy új azonosítószámot és közben az előfizetésed is frissül (jobb oldali kép) az új füzetre (itt: Flash #778)

A fenti két képen látható módosításokat minden sorozathoz/előfizetéshez, minden hónap 15.-ig kell elvégezni, hogy az automatikusan létrejövő rendelésen, ami alapján a számla kerül kiállításra, már az új füzetek jelenjenek meg.

Egy hónapban egy sorozathoz több füzet

Ha egy hónapban egy sorozathoz több füzet is megjelenik, akkor a következő kép fogad:

  1.  Lehetőséged van mind három számnál az általad kedvelt borító kiválasztására a legördülő menüből
  2. Ha kiválasztottad a borítókat, akkor láthatod, hogy az adott hónapban mennyit kell fizetned. Ha pedig az adott hónapon belül szeretnéd megszakítani az előfizetést, akkor válaszd kis az adott számnál a “NEM KÉREM” lehetőséget. A következő hónapban pedig lemondhatod az előfizetést is.
  3. Ha viszont a teljes előfizetést lemondod, akkor az összes számnál kiválaszthatod a “NEM KÉREM” opciót, így az adott hónaptól nem érkezik új füzet a sorozathoz. A lemondásra a másik lehetőség a sorozat neve előtt a karikában az “X” megnyomása és lemondani (ezt a profilodban tudod megtenni).

Ennek az az előnye, hogy nem kell kikeresned a három füzetet a webshopban, hanem mindig az adott sorozat neve alatt jelenik meg. A rendelésben pedig csak egy sor lesz a három sor helyett. Ha “Annual” van, akkor az is itt fog megjelenni és nem kell azt sem külön keresni.

A “Legolcsóbb: 0 Ft/hónap” felirat azért van, mert mind három tételnél (3. kép) kiválaszthatod a “NEM KÉREM” opciót, ami egyenlő a lemondással is, ezt a következő hónapban javítani fogjuk, mert a sorozat lemondására már van lehetőség a profilban.

Összefoglaló

 

Végül pedig összefoglalónak a fontosabb infók:

  • a sorozatokat egyenként kell módosítani (tehát a kosárban több tétel ne legyen) és végigvinni a a fizetésig: a pénztár oldalon a “PULL LIST” szállítási opciót választani, fizetésnél pedig a “Közvetlen banki átutalást”
  • az új hónap füzeteire minden hónap 15.-ig kell frissíteni
  • minden hónap 15.-e után automatikusan létrejön a módosított előfizetésedre egy rendelés
  • a számlák a rendelésszám alapján kerülnek kiállításra, ez megtalálható lesz az elektronikus számla végén a közlemény mezőben
  • ha egy azonosítószámban egynél több előfizetés van ezek egyszerre is lemondhatóak (lásd “Lemondás” gomb), ezzel nem érkeznek új füzetek
  • vagy az előfizetések tételeinél kiválasztod azt a sorozatot amit nem szeretnél folytatni és lemondod (karikában “X”)
  • ha véletlenül mondasz le egy előfizetést vagy sorozatot, akkor vagy újra aktiválhatod (lásd “Újraaktiválás”) vagy újra előfizethetsz rá
  • ha egy előfizetés aktív, akkor módosítására is lesz lehetőséged, de ez majd az új hónap füzeténél lesz aktuális és akkor kell elvégezni
  • ha az előfizetéshez véglegesítetted az új számot és a borítót majd kifizetted a számlát, akkor utána már ne módosítsd az előfizetést!

További funkciókat is hamarosan aktiválunk, ahogy időnk engedi, ezzel az átláthatóságot szeretnénk egyszerűbbé tenni, pl.: mi az ami megérkezett vagy az előfizetett sorozatok kilistázása egy felületre.

Ha van amit nem értesz vagy szeretnél róla leírást és infókat kapni, akkor bizalommal keress meg minket ezen az elérhetőségen: info@mycomiccenter.hu

Ne feledd, nincs hülye kérdés és lehet, hogy mi sem gondoltunk mindenre így elsőre, ugyanis a rendszerrel még mi is ismerkedünk. 🙂