Általános Szerződési Feltétel (ÁSZF)

Tájékoztatjuk, hogy Ön mint vásárló (fogyasztó) a https://mycomiccenter.hu/ címen elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt általános szerződési feltételeket. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a webshopunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.

1. Üzemeltetői adatok

  • Cégnév: Zukál Ferenc ev
  • Székhely: 6000, Kecskemét, Aradi Vértanúk tere 3. 2/9
  • Adószám: 69364765-1-23
  • Szerződés nyelve: magyar
  • Elektronikus elérhetőség: info@mycomiccenter.hu
  • Telefonos elérhetőség: +36 304817616
  • Számlaszám: 10401165-50526890-90771003
  • Nyilvántartásba vevő hatóság: Helvécia Nagyközség Jegyzője

A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételekben, a továbbiakban: üzemeltető.

2. Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre

2.a) A termék

A termék köre angol/amerikai nyelven írt amerikai képregények, képregényekhez kapcsolódó tárolóeszközök (pl.: fóliák, hátlapok, dobozok), figurák, szobrok és ruházat. A webshopban készletről megvásárolható termékek, előfizethető és előrendelhető termékek egyaránt megtalálhatóak. A termékek aktualizálását az üzemeltető látja el.

2.b) Termék leírása

A webshopban megtalálható termékek nevét, leírását, árát, egyéb tulajdonságait az üzemeltető kezeli, tünteti fel.

Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek. A termékhez kapcsolt képek eltértségért, az ebből adódó kellemetlenségért, kárért az üzemeltető nem vállal felelősséget.

2.c) Termék szolgáltatás

A termék (képregények) előfizetői szolgáltatással is megrendelhetőek. Az előfizetés egy hosszabb időintervallumot foglal magában, mint az eseti vásárlás. Az előfizetés a webshopban az adott kategóriában megrendelt termékekre vonatkozik. Az előfizetés időtartama mindaddig tart amíg:

  • Az előfizető (vásárló) a havonta kapott számlán található ellenértéket befizeti az üzemeltető részére.
  • Az előfizető (vásárló) nem mondja le az előfizetését, ezt a profiljában a megfelelő menüpont alatt teheti meg.

Az üzemeltető jogosult eldönteni, hogy hol, azaz melyik kiadási számnál szakítja meg az előfizetést:

  • Az előfizetés megszűnhet abban az esetben, ha az üzemeltető tőle független okokból már nem tudja beszerezni az előfizetés alá tartozó képregénysorozat legújabb termékeit. Ilyen lehet a képregénysorozat megszüntetése a kiadó által.
  • Az üzemeltető maga is megszüntetheti az előfizetői szolgáltatást, abban az esetben, ha az előfizetői vásárló magatartásával, folyamatos fizetési nehézségeivel indokolatlanná teszi a képregénysorozat előfizetői fenntartását. Az üzemeltető ebben az esetben az előfizetői vásárlónak elektronikus levélben fogalmazza meg az előfizetés megszűnéséhez vezető okokat. Ellentmondással ebben az esetben nem élhet az előfizetői vásárló. Az újabb képregénysorozat előfizethetőségéről a két fél közösen dönt.

3. Rendelési és fizetési információk

A megjelenített termékek a webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg, de személyes átvételre is van lehetőség. Futárszolgálat által történő házhoz szállítással vagy csomagautomatás szolgáltatáson keresztül vehető át a megvásárolt termék. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt 5%-os vagy 27%-os ÁFA-t (általános forgalmi adó), azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás vagy csomagautomatába történő szállítás díját. További egyéb költségek, mint például vám nem kerül felszámolásra.

Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.

A megrendelésekhez szállítási költség kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menüpont alatt olvasható.

Webshopunkban kiadók, gyártók és egyéb szűrési feltételek szerint is böngészhet a megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy leírására. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az üzemeltetői adatok között rögzített telefonszámon vagy email címen szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel.

3.a) A rendelés menete, fizetés és plusz szolgáltatási díjak

3.b) Regisztráció, belépés és fiók

A termékek szabadon böngészhetők. Rendelésük regisztrációhoz kötött. A regisztrációt az erre kialakított oldalon, azaz a https://mycomiccenter.hu/fiokod/ (továbbiakban Fiók) alatt lehet elvégezni. Amennyiben már rendelkezik élő regisztrációval szintén ugyanezen oldalon be is tud lépni a fiókjába. A regisztráció ingyenes.

A regisztrációval vásárlási és fiókhasználati jogosultság jár.

A fiók használata közben kezelheti vagy megtekintheti:

  • Rendeléseit
  • Előfizetéseit
  • Megérkezett termékeit
  • Utánrendelési termékeit
  • Címeit
  • Fiók beállításait

3.c) A rendelés megkezdése a kosárig

A rendelés lehet eseti vagy előfizetői (lásd 2. pont). A rendelés a kiválasztott termék vagy előfizetés virtuális kosárba való helyezésétől kezdődik. A termék megvásárlása a “KOSÁRBA TESZEM” felirat megnyomásával helyezhető. A kosár tartalmát a https://mycomiccenter.hu/kosar/ oldalon tekintheti meg. (továbbiakban kosár). A rendszerüzenetek jelzik a kiválasztott termék sikeres vagy sikertelen kosárba való helyezését.

Sikertelen lehet, ha az adott termék már nem elérhető, elfogyott vagy előfizetői határidőn túl jár. A virtuális kosárba eseti, előrendelési és előfizetői vásárlás is kerülhet.

3.d) Kosár

A kosár ( https://mycomiccenter.hu/kosar/ ) elérhető a felső menüsorban található kosár ikonra kattintva is. A kosár oldalának megtekintése után az összes megvásárolni vagy előfizetni kívánt terméket megjeleníti a webshop. A kosár oldal további lehetőségei:

  • Ezen az oldalon meg kell határozni a szállítási módok közül azt, amelyik a legmegfelelőbb Önnek.
  • Ezen az oldalon lehet érvényesíteni az esetleges kuponkódokat.
  • Ezen az oldalon lehet módosítani a termékek darabszámát.
  • Ezen az oldalon a törlés gombra kattintva lehet eltávolítani egy adott terméket a kosárból.

Amennyiben már nem kíván több terméket a kosárba (vásárlás, előfizetési szándék befejezése) helyezni kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra.

3.e) Pénztár

A pénztár oldalon ( https://mycomiccenter.hu/penztar/ ) meg kell adni a következő számlázási adatokat.

  • Keresztnév
  • Vezetéknév
  • Utca, házszám
  • Város
  • Irányítószám
  • Telefonszám (formátum: “+36…” csak számok (kivéve a “+”) és minden egyben szünet és egyéb karakter nélkül
  • E-mail cím
  • Rendelési jegyzetek (üzenetek a rendeléssel kapcsolatban)

Ezen adatokat a fiókjában előzőleg is meg tudja adni, abban az esetben a pénztár oldalon Önnek már nem kell kitölteni a fenti mezőket.

Amennyiben a számlázási cím és a szállítási cím eltér, kattintson a „szállítás másik címre” jelölőnégyzetre, majd adja meg az összes adatot a pontos szállítási címhez.

További lehetőségek a pénztár oldalon:

  • Szállítási mód módosítása
  • Adatkezelési tájékoztató megtekintése
  • Kuponkód megadása
  • Fizetési módok kiválasztása

Fontos: A számlázási / szállítási adatok egyes mezői „*”-al vannak megjelölve. Ezen mezők kötelezőek. Amennyiben Ön nem szeretné megadni valamely kötelező mező értékét, a vásárlás meghiúsul, a rendelést nem tudja leadni. Az üzemeltető nem vállal felelősséget a pontatlan, helytelen és rossz adatok megadása után keletkező kellemetlenségért és károkért.

Amennyiben minden adatot megadott kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra, hogy véglegesítse megrendelését.

A megrendelés mindaddig megszakítható, amíg nem kattint a „Megrendelés elküldése” gombra. A megszakításhoz, navigáljon el a pénztár oldalról bármely egyéb My Comic Center aloldalra.

4. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 17:00-19:00 óra között és hétvégén is ha szükséges. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapokon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje a készleten lévő termékek esetében a megrendelés másnapjától számított 1-3 munkanap, előrendelt termékek esetében mindig a termék megjelenések dátuma után történik meg, mely a webshopban fel van tüntetve az adott terméknél. Előfizetők esetében a kiszállítások egy hónapban egyszer történnek meg, kivéve ha ettől a vásárló el szeretne térni.

Az üzemeltető nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

5. A megrendelt termék ellenértékének és a szállítás díjának fizetésének módja

5.a) A megrendelt termék fizetésének módja

    • Közvetlen banki átutalással történő teljesítés (vagyis megrendelés után): a megrendelés visszaigazolásáról egy automatikus emailt kap. A banki átutalást akkor tudja kezdeményezni ha egy újabb e-mailben megkapja a megrendeléshez tartozó számlát, ami minden információt tartalmaz az átutaláshoz, mint pl.: melyik számlaszámra kell utalni, az átutalandó összeget, a fizetési határidőt, a számla azonosítója és a megrendelési azonosítót is. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, akkor kezdjük meg a rendelés feldolgozását.
    • Online fizetéssel történő teljesítés (vagyis azonnali): online történő fizetés a következő érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges: Visa, Maestro, MasterCard. Az online fizetés a SumUp rendszer segítségével történik.

A SumUp-ről itt tud olvasni: https://sumup.hu/cegleiras/

Termékek köre online fizetéssel: ezzel a fizetési opcióval csak a következő termékek köre vásárolható meg: készleten lévők, előrendelések (CSAK képregények esetében) és sorozatra való előfizetések. Ha egy rendelés ezeken kívül is tartalmaz más termékeket (pl.: utánrendelt képregényt, figurát vagy szobrot), akkor nem lehet online fizetéssel rendelni. A kategóriákat itt találja: https://mycomiccenter.hu/ főoldalán a fejléc “Menü” alatt.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló email alapján minden költséget tartalmaz. A számlát online az email címére küldjük el. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni és esetlegesen a csomagoláson vagy a termékeken észlelt sérülés vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt, nem áll módunkban elfogadni.

5.b) Szállítás díjszabása

  • FoxPost csomagautomata esetén: 890 Ft
  • MPL szállítás esetén súlyfüggő:

MPL 2kg-ig (alapdíj): 1900 Ft
MPL 2 – 5kg-ig: 2100 Ft
MPL 5 – 10kg-ig: 2300 Ft
MPL 10kg felett: 5000 Ft

  • Terjedelmes áru esetén (pl.: Hosszú doboz): 4500 Ft

6. Szállítási határidő

6.a) Képregények előrendelésénél

A termékeket a hivatalos amerikai megjelenést követően (a képregény adatlapján megtekinthető) , majd az üzemeltetőhöz történő beszállítás után postázzuk, ami általában havonta egyszer történik meg.

6.b) Egyéb termékek előrendelései (kivéve képregény)

Ha olyan termék előrendelése történik meg ami nem képregény, akkor a megrendelést visszaigazoló automatikus e-mail után egy további email értesítő is érkezik, hogy a megrendelt termék előreláthatólag mikor érkezik meg a beszállítóhoz.

FONTOS: tapasztalat az, hogy az üzemeltető által megadott várható időpont nem minden esetben a végleges, ezért előfordulhat, hogy az időpont megváltozik, legtöbb esetben kitolódik. Erre az időpontra az üzemeltetőnek nincs ráhatása és az üzemeltetőtől független. Ez legfőképp a nem képregényes termékekre vonatkozik melyek nincsenek készleten. Kérem ennek tudatában rendeljen! Természetesen mindent megteszünk azért, hogy a termék megérkezzen, akár egy másik beszállítótól is.

 

6.c) Vásárlás készletről

Ha a vásárlás készletről történik, tehát a termékkel helyben is rendelkezünk, akkor megrendelés másnapjától számított 1-3 munkanap múlva kerül a megrendelés feladásra.

6.d) Képregények utánrendelésénél

Ha egy képregény vásárlása nem előrendeléssel vagy nem készletről történik, akkor csak utánrendelésben lehet a terméket megrendelni. Utánrendelés esetén a képregény elérhetőségéről megrendelés másnapjától számított 1-3 munkanapon belül adunk visszajelzést. Ha elérhető, akkor hasonlóan az előrendeléseknél itt is 1-2 hónap szállítási idővel is lehet számolni.

Figyelmeztetés: bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a termék a megjelenési dátumhoz képest később jelenik meg (pl.: a kiadó elhalasztja vagy szünetelteti) , ezáltal a termék sem kerül kiszállításra (vagy csak később), erre az üzemeltetőjének nincs ráhatása, felelősségre nem vonható.

7. Házhoz szállítási információk

Házhoz szállítás esetén a webshopban leadott megrendeléseket kizárólag az MPL kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik az MPL által meghatározott időintervallumban, ez általánosságban 8:00 – 17:00 óra között szokott lenni, az üzemeltetőnek erre ráhatása nincs. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol munkahely estén munkaidőben vagy szabadság ideje alatt is biztosított a futártól való csomagátvétel.

Webshopunk működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén, a “Kapcsolat” oldalon keresztül is fel tudja velünk venni a kapcsolatot.

8. Szállítással kapcsolatos információk

Szállításkor a küldemény elvesztését, részleges elvesztését, megsérülését vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a posta felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.

9. Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az üzemeltetővel egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben vagy e-mailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.

Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ez alól kivétel, ha a fogyasztó olyan fuvarozási módot választott, amely többletköltséggel jár, és amely a szokásos fuvarozástól eltérő. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.

Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik.

10. Panaszok intézése

Amennyiben panasszal kíván élni azt az üzemeltető Impresszum oldalán megtalálható e-mail címre megküldött, azaz elektronikus levél formájában teheti meg. A panaszban meg kell adni, a rendelés dátumát, a rendelés azonosítóját és a panasz okát. Telefonon bejelentett panaszokkal szemben az üzemeltető nem tud intézkedést foganatosítani.

Az üzemeltető a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az üzemeltető adatai között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell, hogy adjon. Amennyiben panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. Az üzemeltetővel kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.

11. Adatkezelés

Az üzemeltető a webshop használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben amennyiben az alvállalkozója számára (pl.: futárszolgálat), a megrendelés kézbesítéséhez ez szükséges.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb.). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat az üzemeltető a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése illetve a regisztráció folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat az üzemeltető bizalmasan kezeli, leiratkozás kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén. Adatai törlését és módosítását bármikor kérheti írásban.

A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata a honlapon érhető el.

( https://mycomiccenter.hu/adatvedelmi-nyilatkozat/ )

12. Egyéb rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók.

Kelt:
2021.10.02.
Visszavonásig / módosításig érvényes